Jak wiecie, zbliżają się Walentynki. Osobiście ich nie obchodzę, ale nie da się nie zauważyć, że dzieci bardzo się w ten temat „wkręcają”. Już od środy (albo i wcześniej) wrzucają sobie do szafek powycinane serduszka czy inne „liściki miłosne”. W sumie nie mogę się dziwić, za moich czasów szkolnych wyglądało to podobnie. Postanowiłam wykorzystać to entuzjastyczne podejście do tematu i w ramach piątkowych warsztatów przeprowadzić zajęcia walentynkowe.

Skoro Walentynki, to nie może zabraknąć symbolu miłości – serc. Będzie to właściwie motyw przewodni piątkowych zajęć :). Na youtubie, na jednym z moich ulubionych kanałów (The Kiboomers), znajdźcie dwie piosenki, których na Walentynkowej lekcji zabraknąć po prostu nie może! Do tego, są ciekawą alternatywą dla bardzo popularnej Skidemarink :).
Pierwsza piosenka to moja „baza wypadowa” w przebiegu zajęć. Powtórzymy dzięki niej słowa valentines, heart i kolory :).
Przygotowałam właśnie całą masę kolorowych serduszek w różnych rozmiarach. Ponieważ ostatnio utrwalaliśmy liczby w zakresie 1-20, będziemy je sortować i liczyć.W celu posortowania zgodnie z rozmiarami, przygotowałam sobie szablony z grubego kartonu. Serca w 5 różnych różnych rozmiarach (takie, jakie wykorzystałam do stworzenia powyższych zwierzątek, tylko do dwóch najmniejszych rodzajów mam specjalne dziurkacze), ponumerowane 1-5 :). Spośród wyciętych przeze mnie kolorowych serduszek dzieci będą musiały najpierw wybrać wszystkie „1”, „2”, „3”… itd., a potem je policzyć.

Następnie każdy będzie mógł wybrać jeden z zaproponowanych przeze mnie projektów plastycznych :). Zadanie nie jest wcale takie łatwe, trzeba będzie dobrze im się przyjrzeć, zastanowić ile i jakich serc potrzeba by go wykonać, a następnie je ode mnie „kupić”. Poćwiczymy dzięki temu proste dialogi:

– Can I have…, please? 
– Here you are. 
– Thank you!
 
A na koniec powstaną na pewno piękne prace, które dzieciaki będą mogły komuś podarować.Możecie też poprosić uczniów by sami wycięli lub nawet odrysowali i wycięli potrzebne im serca. Wówczas mogą wybrać kolory i wzory, które będą im się podobały. Do odrysowania rozdajcie im kartonowe szablony (jeżeli grupa jest liczna, najlepiej przygotować kilka „1”, „2”, „3” itd.). Jeżeli ktoś będzie potrzebował jakiegoś konkretnego, do którego nie ma akurat dostępu, będzie musiał o niego poprosić: Can I have number 1, please? :). To kolejny pretekst do poćwiczenia tej struktury :).
[EDIT] Efekt pracy moich uczniów możecie zobaczyć tu: https://www.instagram.com/p/zEzOYHGzTb/?igshid=10la8mdx40f1t :).
Dodatkowo możecie urozmaicić zajęcia walentynkową grą, nawiązującą do piosenki. Darmowe karty do memory znajdziecie na www.supersimplelearning.com/resource-center.

P.S. Duży zestaw materiałów do tematu Valentine’s Day znajdziesz też w moim sklepie.

0 0 votes
Ranking
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Udostępnij ten artykuł

Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa
0
Zostaw komentarzx