Ostatnio wróciłam z dziećmi do tematu dotyczącego pomieszczeń w domu :). Chętnie podzielę się z Wami kilkoma pomysłami, które naprawdę nieźle się przy tej okazji sprawdziły.

Zamiast zwykłego wprowadzania słownictwa za pomocą flashcards, możecie wykorzystać pudełko-domek z marcowego posta :). Cieszy się on naprawdę dużym zainteresowaniem wśród dzieci, a zaciekawienie ich to w końcu jedna z ważniejszych rzeczy podczas zajęć. Za jego pomocą łatwo zaprezentujecie też opozycję inside/outside: dzieci mogą losować po kolei karty z różnymi pokojami, następnie zapytajcie każdego jakie pomieszczenie wylosował, kiedy już wspólnie przećwiczycie słowa zbierz karty i pokaż dzieciom jak wkładasz je z powrotem do pudełka, mówiąc przy okazji the bathroom is inside the house etc. Następnie pokaż dzieciom flashcard z ogrodem i zapytaj what’s outside? Ja wykorzystałam do tego dużą kartę w rozmiarze A5, a dzieci już same wpadły na to jak pokazać, że ogród znajduje się przy domu :).

Małe karty, które umieścicie w środku możecie z kolei wykorzystać do gry w memory.

Małe karty i duże w formacie A5 znajdziecie na www.kids-pages.com.
Teraz pora na trochę ruchu :). Najpierw zaprezentujcie dzieciom, jak „wchodzicie” do każdego z pomieszczeń i wykonujecie tam jakąś kojarzącą się z nim czynność: I go to the bathroom and I wash my hands. I go to the kitchen and I eat breakfast. I go to the living room and I watch TV. I go to the garden and I play. I go to the bedroom and I go to sleep. Dzieci mogą podawać swoje sugestie, co do czynności, w kuchni w końcu możemy i gotować i jeść i zmywać, najlepiej jednak (przynajmniej na początek) wybrać po jednej dla każdego pomieszczenia. Powtórzcie to ćwiczenie wspólnie.
Następnie (jeżeli tylko pozwoli Wam na to ilość miejsca w sali) weźcie wszystkie karty i umieśćcie je w różnych miejscach. Kładąc je wymawiajcie głośno ich nazwę i pokazujcie ćwiczoną wcześniej czynność. Po rozłożeniu kart zbierzcie dzieci na środku, z tego miejsca wydawajcie polecenie Go to… the bathroom/kitchen/living room/bedroom/garden! Następnie możecie dodać Go to the garden and play! Kiedy już wszyscy zbiorą się w odpowiednim miejscu wyegzekwujcie (zwłaszcza od starszych dzieci) powtarzanie zdań w języku angielskim, np. I am in the kitchen, I eat – dzieci powtarzają i pokazują daną czynność przy okazji świetnie się bawiąc. Jak zwykle starajcie się wprowadzić element zaskoczenia, np. kiedy wszyscy są pewni, że powiecie by udali się do ogrodu, bo to jedyne miejsce, w którym jeszcze nie było, wyślijcie ich ponownie do kuchni  ;).

Różne ćwiczenia oraz flashcards możecie pobrać też stąd: www.bogglesworldesl.com, a jeżeli nie będziecie ograniczać się jedynie do nazw pomieszczeń i nawiążecie także do wyposażenia i mebli zapraszam na www.kizclub.com.

* * *

Chcielibyście jeszcze więcej materiałów związanych z tym tematem? Koniecznie zajrzyjcie na fanpage Head Full of Ideas! 🙂

3 2 votes
Ranking
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
magda
8 lat temu

fajny pomysł napewno wykorzystam przy tym temacie 🙂 dziękuję

Pipilotka
7 lat temu

Zastanawiam się, co jutro zrobić na lekcji. Wpadam na pomysł z pomieszczeniami, szukam flashcards, wchodzę na Google i co mi wyskakuje? oczywiście Twoja strona :). Dobrze, że jesteś 🙂

Udostępnij ten artykuł

Kategorie

ODWIEDŹ MNIE

NEWSLETTER

Jeśli podobają Ci się moje pomysły, zapisz się do mojego newslettera i bądź na bieżąco!
Archiwa
4
0
Zostaw komentarzx